Drage bralke, spoštovani bralci!
Zemljevid Slovenije spominja na kokoš. Prav ta naravna danost je bila domiselno izkoriščena leta 1996, ko je nastala nekoč ena najbolj obiskanih slovenskih spletnih strani z imenom Mat’Kurja. V podobi kure v slovenski narodni noši jo je oblikoval ilustrator Tomaž Lavrič. Živali iz pomenskega polja ‘perutnina’ se pogosto uporabljajo kot državni simboli, maskote športnih klubov in podjetij, Slovenci pa se s kokošjo neradi identificiramo.
Slovenija, moja kokoš, kura, koklja, puta ali putka? Bi se sploh osamosvojili?! A pustimo politiko ob strani, da ne bo spet letelo perje. Raje se posvetimo turizmu, za promocijo katerega je nastala legendarna oglaševalska kampanja ‘Slovenija, moja dežela’.
»Takrat ni bilo zavedanja, da je Slovenija naša, da smo zanjo odgovorni. Zato smo v prvi seriji oglasov prikazovali to lepo Slovenijo, njene lepote. V drugem delu akcije smo se ošteli, kako slabo ravnamo s to našo deželo. Želeli smo poudariti, da je to naše, da je na to treba paziti. S tem ko je prihajalo do tega zavedanja, se je začel spreminjati tudi odnos,« se legendarne oglaševalske akcije spominja Jernej Repovš, nekdanji direktor in kreativni direktor SM Studia Marketing, kjer so nam kot lastniki avtorskih pravic prijazno dovolili uporabo arhivskih plakatov. Ogledate si jih lahko na 42. strani.
V kampanji ‘Slovenija, moja dežela’, ki letos praznuje 40. obletnico, je šlo v resnici za gostoljubnost, kar je tudi rdeča nit prenovljenega izbora Moja dežela – znak gostoljubnosti 2024. V njem izbiramo najbolj gostoljubne in turistično najbolj privlačne slovenske kraje, ki jih predstavljamo v tokratni številki.
Zmagovalce bomo razglasili na Dnevih slovenskega turizma (DST) v Laškem, 18. novembra 2024. Glavna tema letošnjih razprav bo turizem, ki povezuje in v ospredje postavlja – gostoljubje.
»Gre za tisto toplino, ki jo začutiš, ko te nekdo sprejme z odprtimi rokami, iskren nasmeh in občutek, da si res dobrodošel,« je pevka Rebeka Dremelj opredelila pristno slovensko gostoljubje. Gostoljubnost vsebuje toplino, nekaj hrane in veliko miru, je izjavil filozof Ralph Waldo Emerson. Njegov izrek po mnenju avtorice priročnikov o gostoljubnosti Mirjane Ivanuša – Bezjak poudarja, »da resnična gostoljubnost ni v razkošju ali pretiravanju, temveč v iskreni skrbi za dobro počutje gosta. Gre za ustvarjanje prostora, v katerem se gost počuti sprejetega, nahranjenega (tako dobesedno kot metaforično) in sproščenega«.
Dobrodošli na Dnevih slovenskega turizma v Laškem, kjer bomo dobri gostitelji!
Polona Frelih, urednica