»Isti dan lahko smučaš v gorah, nato pa plavaš v morju,« sta kot iz topa izstrelila kar dva tujca, ki sta Slovenijo izbrala za svoj drugi dom. Prosila sem ju, naj razložita, zakaj je Slovenija po njunem mnenju najboljša država na svetu.
Tudi sama sem se šele prek navdušenja tujcev začela zavedati, kako neskončno čudovita je naša domovina. To zavedanje in navdušenje želim širiti naprej, zato sem se pridružila ekipi Turistične zveze Slovenije in sprejela urejanje revije Lipov list. Rada iščem in pišem dobre zgodbe in ena od njih je akcija Moja dežela – lepa in gostoljubna, ki smo ji namenili večji del tokratne revije.
1.januarja 2020 je v Sloveniji živelo 2.095.861 prebivalcev – in to v 5.978 naseljih; 57 naselij je bilo brez prebivalcev. Prav vse je prepotoval podiplomski študent turizma Mitja Lavtar, ki ga predstavljamo v tej številki. Najverjetneje je edini Slovenec, ki mu je uspel ta podvig!
Prepričana sem, da je ogleda vreden vsak naseljeni in celo nenaseljeni kraj, kar dokazuje Slapnik, čudovita zapuščena vasica v Goriških brdih, katere očarljivost so spet prvi opazili prav tujci, ki so v njej želeli celo snemati resničnostno oddajo.
»Mislim, da ste Slovenci premalo domoljubni,« je prepričan Španec Juan Moreno, eden od številnih tujcev, ki smo jih vključili v posebno oddajo o akciji Moja dežela – lepa in gostoljubna. Zanjo smo se odločili zaradi bojazni, da bo zaradi epidemije covida-19 v vodo padla osrednja turistična prireditev Dnevi slovenskega turizma, kar se je tudi uresničilo.
Lahko bi rekli, da smo vse nominirance počastili kar z obiskom doma in s tem uveljavili sporočilo čudovitega slogana v slovenskem jeziku: Turizem smo ljudje. Želeli bi si, da bi postal bolj prepoznaven, zato vse člane in članice Turistične zveze Slovenije vabimo, da z njim pridno opremljate vse objave, posebno tiste na družbenih omrežjih (#turizemsmoljudje). V oddaji, ki jo je premierno predvajal Planet TV, pozneje pa tudi lokalne televizijske postaje, nam tujci med drugim pojasnijo, kaj jih je v Sloveniji najbolj navdušilo
Pravijo, da sta to naša prijaznost in gostoljubnost, o čemer sta se na terenu lahko prepričali tako naša televizijska ekipa kot državna strokovna komisija, ki je avgusta in septembra po dolgem in počez prečesala Slovenijo.
Morda gre celo za zgodbo, ki bo nekoč prerasla slovenske okvire in postala mednarodno prepoznavna, tako kot denimo Michelinov vodnik? Ne bodimo skromni, kar je še ena lastnost, ki jo pri slovenskem nacionalnem značaju opažajo tujci. Ne nazadnje se je kot čisto lokalna zgodba začela tudi uspešna pot treh gastronomskih in kulinaričnih slovenskih spominkov, ki so pozneje prepričali mednarodno žirijo. Na 1. evropskem tekmovanju gastronomskih in kulinaričnih spominkov so se med najboljših deset uvrstili kar trije slovenski izdelki! »Spet se je potrdilo pravilo, da je manj več, kar pogosto prej vidijo drugi kot mi doma!« je ob tem poudaril član žirije, izredni prof. Janez Bogataj.
»Zanimajo me avtohtone slovenske rokodelske tradicije, ki jim grozi izumrtje. Mislim, da bo to zame doživljenjski projekt,« je v osrednjem intervjuju dejal Noah Charney, ameriški pisatelj in umetnostni zgodovinar ter eden največjih promotorjev Slovenije.
Slovenske šege, običaji in tradicije ter seveda destinacije ostajajo tudi osrednji cilji Turistične zveze Slovenije, zato vam obljubljamo, da jih bomo v Lipovem listu še naprej pridno iskali in dokumentirali. Seveda z vašo pomočjo, spoštovani bralci in bralke!