Vinski turizem cveti v zidanicah

0
333

Med glasnike in izvirno ponudbo vinskega turizma vsekakor sodi turizem v zidanicah v objemu dolenjskih vinorodnih gričev. Covidni čas s turističnimi boni je močno povečal prepoznavnost zidanic v Sloveniji, saj so v Razvojnem centru Novo mesto, ki trži zidanice, imeli več kot 80 odstotkov domačih gostov, ki so izjemno lepo sprejeli teko ponudbo zidanic kot celotne destinacije. Turizem v zidanicah je na trgu že štirinajsto leto, v konzorciju pa je skoraj že petdeset ponudnikov zidanic.

»Veseli nas, da so tudi domači gosti izjemno lepo sprejeli našo ponudbo, nad katero so že od vsega začetka silno navdušeni tuji turisti. Večinoma so bili presenečena, kaj vse lahko doživijo na Dolenjskem in v Beli krajini. Vsi po vrsti so ugotovili, da v treh dneh preprosto ne morejo doživeti Dolenjske, zato se jih kar veliko vrača,« pravi Matjaž Pavlin iz Konzorcija Turizem v zidanicah.

Zidanice v objemu dolenjskih vinorodnih gričev ponuja v turistični najem že skoraj petdeset ponudnikov.

Z dvigom kakovosti zidanic v omenjenem konzorciju in dodatno ponudbo, kot so masažne kadi in savne, traja sezona vse leto, vrhunec pa ostaja od junija do septembra. Ocene na spletnih straneh so izredno dobre: na Booking.com med 9 in 10, na Zidanice.si med 4,5 in 5. »To kaže, da imamo pravi produkt, ki ima svetlo prihodnost. Pogrešamo pa večjo konkretno podporo Slovenske turistične organizacije. Prepričani smo namreč, da morajo biti naše zidanice kot unikatna blagovna znamka v svetovnem merilu v vseh promocijskih materialih STO,« meni Matjaž Pavlin. Ponudbo so nedavno razširili še z dvema novima produktoma, ki navdušujeta ljubitelje vinskega turizma. »Prvi produkt smo naslovili Cviček to go, saj si naši obiskovalci lahko sami iz različnih sestavin in z našo podporo zmešajo lastni cviček, ki ima prav posebno etiketo, na hrbtni strani pa dodamo še etiketo z njihovim imenom. prav tako se vpišejo v zlato knjigo promotorjev cvička in zidanic. Neverjetno je, kakšno doživetje je za naše obiskovalce, da si zmešajo svoje lastno vino. Drugi produkt, Kdor poje, dlje in lepše živi, pa je namenjen turističnim skupinam. Dokazano je, da je petje zelo koristno, da pomaga proti demenci, Alzheimerjevi in Parkinsonovi bolezni, da se ob petju sprošča hormon sreče … V Nemčiji deluje že več kot 20 tako imenovanih pojočih bolnic, v katerih bolniki popoldne prepevajo – vsi, tudi tisti, ki nimajo posluha. V ta namen smo zbrali 100 slovenskih ljudskih in zimzelenih pesmi, ki jih prepevamo v enoinpolurnem programu. Zraven postrežemo odlično tolerantno vino (ekološko). Vsak udeleženec dobi pesmarico za spomin. S tem prispevamo tudi k ohranjanju naše kulturne dediščine, saj ima Slovenija izjemno bogato zbirko ljudskih pesmi,« pripoveduje Matjaž Pavlin.

Vinoteka v barvah Slovenije v zidanici Škatlar 3 v Grčevju.

Je pa na naslovu Paha 3, Otočec, več kot 150 let stara Matjaževa domačija, krita s slamo, ki je uvrščena v evropsko mrežo Hiše s tradicijo. Gosti v njej uživajo ob znanih zgodbah hudomušnega domačin Matjaža Pavlina, kot je tista o cvičku in kraljici cvička, ki mora biti lepa, pametna in nedolžna. A če enega od pogojev ne izpolnjuje, ji moška žirija rade volje pogleda skozi prste. Goste še posebno navduši Matjaževa hči Ana, kraljica cvička in vinska kraljica Slovenije z najdaljšim stažem, ki jih najprej spomni, da je Slovenija edina država na svetu, ki v svoji himni opeva vino. Nato jim pove, da imamo največ vinskih kleti na prebivalca na svetu in največ malih vinogradnikov na prebivalca na svetu. Spomni jih, da imamo najstarejšo trto na svetu v Mariboru in vinsko banko (edino slovensko) v Drašičih v Beli krajini. Ana je odlična promotorka slovenskega vina in vinskega turizma, ki vsekakor verjame študijam, ki dokazujejo, da zmerni pivci vina živijo dlje kot abstinenti.

Besedilo: Duša Podbevšek – Bedrač

Fotografije: Nejc Pisanski

Na naslovni fotografiji:Matjaž Pavlin z ženo Marto in hčerko Ano pred staro domačijo na Pahi 3 poskrbi za dobrodošlico s pogačo in cvičkom ter spomni na Hipokratovo zapoved: »Vino je pijača za zdravega in bolnega človeka.«

 

Prejšen članekDavid Tovornik, zmagovalec natečaja Mladi turistični vodnik
Naslednji članekVinski turizem v Beli krajini

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here