Kulturno krajino ob Blejskem jezeru že tisočletja oblikujejo kmetje, ki pasejo svojo živino del leta na pašnikih v dolini in na okoliških planotah. Kakovostno kravje mleko družinskih kmetij, povezanih v zadrugo Bled, pa je odslej predelano tudi v lokalno kulinarično posebnost: Blejski sir.
Blejski kmetje so povezani v Kmetijsko gozdarsko zadrugo Gozd Bled, ki skrbi za nadaljnjo prodajo mleka z njihovih domačij. Čedalje več gostov na Bledu in v njegovi okolici v zadnjh letih, pa tudi njihova želja, da bi poleg spominkov odnesli domov še kakšno lokalno kulinarično dobroto, sta kmete spodbudila k razmišljanju o kakovostnem siru, ki bi ga lahko turisti pokušali na Bledu in ga odnesli domov kot spominek.
V razvoj končnega proizvoda so (v sodelovanju s sirarnami) vložili veliko časa in znanja; a to se je še kako obrestovalo: ustvarili so poltrdi mastni sir, zorjen najmanj dva meseca – Blejski sir.
»Ko smo pred leti Bledu vdahnili podobo, sem namignil, da so del te tudi izbrani blejski izdelki,« je dejal Andrej Pompe, soustvarjalec znamke Bled – Imago paradisi. Prepričan je, da je z Blejskim sirom narejen velik korak pri utrjevanju podobe enega osrednjih slovenskih turističnih krajev.
»Eden najpomembnejših strateških ciljev destinacije Bled v prihodnjih letih sta poudarjanje in razvoj avtentičnosti in lokalnosti. Znamka Local Selection (pod okrilje katere spada Blejski sir, op. p.) pomeni razvoj znamke Bled v smeri razvoja izbranih lokalnih izdelkov, poudarjanje in ponudbo vsega tistega, kar poudarja avtentičnosti destinacije, kar daje pečat njeni izvirnosti, kar poudarja kakovosten izbor proizvodov, ki so jih ustvarili ljudje na Bledu in v njegovi okolici. Gre za stvari, ki so poleg etnološkega, zgodovinskega, kulturnega ali tradicionalnega izvora predvsem plod sedanjih in prihodnjih prizadevanj ustvarjalnih ljudi v zasebnem in družbenem sektorju. Proizvodi pod okriljem znamke Bled – Local Selection bogatijo turistično ponudbo destinacije in povečujejo njeno vrednost v očeh turistov. Znamka Bled – Local Selection je po eni strani namenjena turistom, po drugi pa naj bi bila tudi spodbuda lokalnim ponudnikom k višji kakovosti in izvirnosti. Nabor proizvodov se bo povečeval postopno in bo moral ustrezati standardom najprivlačnejšega zelenega alpskega središča. Vanj bomo vključevali ne le prehranske izdelke, temveč vse, kar lahko iz lokalne ponudbe oznamčimo z znamko Local Selection,« je še povedal Andrej Pompe.
L. L.