Kraške jame drugega tira

0
505

Drugi tir železniške proge med Divačo in Koprom, kjer se je lani začela gradnja predorov, bo potekal po kraškem in istrskem svetu. Nova železniška proga, dolga 27 kilometrov, bo v treh četrtinah potekala po predorih. V kraškem delu med Divačo in Črnim Kalom bosta zgrajena dva predora, 6,7-kilometrski predor Lokev in 6-kilometrski predor Beka. Oba bosta zgrajena dvocevno zaradi varnostnih zahtev, pozneje pa bo to omogočilo izvedbo dvotirnosti nove proge. Glede na izkušnje z avtocestnega programa in na podlagi izvedenih geofizikalnih meritev v družbi 2TDK, ki je naročnik projekta, pričakujejo na kraškem območju v omenjenih predorskih ceveh najdbo približno desetih večjih in približno stotih manjših kraških jam.

Med gradnjo servisne cevi predora Lokev so izvajalci del v začetku februarja v le nekaj dneh odkrili kar dve kraški jami, dolžina rova v večji je celo 80 metrov, višina pa več kot 30 metrov. To je bila tudi največja do sedaj najdena jama. Druga jama je bila precej manjša, dolga je 26 metrov. Skupno so doslej med gradnjo drugega tira odkrili že več kot deset jam. Obe jami so skladno s protokolom ukrepov v primeru odkritja jam, ki se v Republiki Sloveniji uporablja že vrsto let, raziskali, izmerili in dokumentirali strokovnjaki krasoslovci z Inštituta za raziskovanje krasa. Ti so predlagali ukrepe, ki so jih skladno s protokolom potrdili na Zavodu za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Dela v predoru so se nadaljevala v kratkem času, odkritje pa ni vplivalo na rok izgradnje.

Jami se bosta v delu ohranili, vhod v jami so izvajalci del zazidali. V eni od jam so krasoslovci našli tudi okoli dva decimetra dolge stalaktite, ki kljub bližini miniranja niso bili vidno poškodovani, in jamske kobilice, ki so v jamo prišle po naravni poti pred gradnjo predora. Jamske kobilice in ogrizenost površin v delu jame kažejo na naravni stik jame s površjem tudi pred izgradnjo predora.

Generalni direktor in predsednik uprave družbe 2TDK Pavle Hevka, ki je hkrati tudi predsednik Turistične zveze Slovenije, je ob odkritju dejal: »Drugi tir bo omogočal mnogo višje hitrosti in bo bistveno skrajšal potovalne čase. Zato bo pomenil veliko priložnost za razvoj turizma, saj se bomo po progah, ki bodo omogočale bistveno višje hitrosti od današnjih, popeljali na morje ali bomo turiste z Obale v Lipico, na Bled ali v Postojnsko jamo popeljali z udobnimi in hitrimi vlaki. Morda jim bomo, ko jih bomo peljali na ogled našega prečudovitega kraškega podzemlja, lahko omenili, da jih že na poti peljemo mimo številnih jam, in jim predstavili trud, ki smo ga ob izgradnji drugega tira vložili v ohranjanje kraškega sveta.«

Besedilo: 2TDK

Fotografije: Inštitut za raziskovanje krasa ZRC SAZU

 

Prejšen članek12 .Pohod k slapu Savica – 7.5.2022
Naslednji članekŽupanova jama – lepotica dolenjskega krasa

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here