Turistično društvo Gorje je naslednik dolge tradicije upravljanja soteske Vintgar, edinstvenega bisera narave, ki je z leti postala ena najbolj obiskanih destinacij v Sloveniji. Zaščitna oznaka soteske Vintgar se odraža v omejitvi obiskovalcev, ki je bila vpeljana s strani ministrstva za naravne vire in prostor v sodelovanju s Triglavskim narodnim parkom. Ta ukrep je postavil Slovenijo na zemljevid držav, ki spoštujejo svoje naravne lepote in se zavedajo pomembnosti ohranjanja njihove edinstvenosti.
V luči teh sprememb in ob vedno hitrejšem razvoju turizma smo se v Turističnem društvu Gorje odločili, da se bomo prilagodili trendom in izkoristili možnosti, ki nam jih ponuja digitalizacija.
Zgodba se je začela leta 2020, ko smo se začeli pripravljati na omejitve obiska. Enosmerni obisk soteske je pripomogel k zmanjšanju obiskovalske prenasičenosti, sledila je uvedba spletnega nakupa vstopnic, kar je občutno izboljšalo prodajne rezultate. Z letaki, ki so vsebovali QR-kodo za spletni nakup, smo obiskovalce neposredno preusmerjali na spletni nakup vstopnic. V letu 2022 smo dodatno omejili obisk v času konice, kar je sprožilo občutno višjo prodajo spletnih vstopnic. Prek družabnih omrežij in drugih spletnih platform smo uspešno obveščali obiskovalce o novostih in spremembah.
V letu 2023 smo zamenjali ponudnika za prodajo spletnih vstopnic. Nov sistem je omogočal lažji postopek nakupa kart, kar je obiskovalcem omogočilo hiter in preprost spletni nakup. Začeli smo tudi prodajo spletnih vstopnic za agencijske skupine, kar nam bo omogočilo še boljše sodelovanje s turističnimi agencijami.
Eden izmed pomembnih ukrepov za izboljšanje obiska je bila uvedba brezplačnih organiziranih prevozov v sotesko Vintgar. S tem smo zmanjšali promet v občini Gorje in omogočili višjo kakovost življenja v vasi.
Da bi bili obiskovalci kar najbolje obveščeni, smo pristopili k sistemu Papercast. Papercast je inovativna trajnostno naravnana digitalna platforma, ki ponuja obiskovalcem realne časovne informacije o voznih redih in omogoča enostavno navigacijo po turističnih destinacijah.
Dodatno smo na centralno parkirišče namestili samostojni terminal za nakup spletnih vstopnic. Tako je nakup spletnih vstopnic postal sila preprost, saj sta zanj potrebna le elektronski naslov in plačilna kartica.
Letošnje leto smo pričeli vodene oglede soteske, v prihodnjem letu načrtujemo še večjo nadgradnjo s pomočjo audioguide sistemov, ki bodo storitev povzdignili še na višjo raven in tako sotesko še bolj približali obiskovalcem.
Z vsemi temi ukrepi verjamemo, da bomo zagotovili, da bo soteska Vintgar ostala edinstvena turistična destinacija, ki spoštuje svojo naravno dediščino in ponuja obiskovalcem vrhunsko doživetje. Digitalizacija je postala ključni del našega poslovanja in z njenim nadaljnjim razvojem bomo poskrbeli, da bo naša soteska ostala magnet za obiskovalce, ki jo želijo občudovati v vsej njeni lepoti.
Besedilo: Lea Petek, turistično društvo Gorje