Uvodnik: TZS kot gonilna sila turističnega napredka

0
290

Avtentičnost, inovativnost in trajnostni pristop so besede, s katerimi lahko na kratko opišemo letošnji natečaj Moja dežela – lepa in gostoljubna, ki smo ga s skupnimi močmi že enaintridesetkrat pripeljali do konca. Skoraj do konca – vrhunec namreč še čakamo: slovesno razglasitev zmagovalcev, ki bo tudi letos na Dnevih slovenskega turizma, 14. novembra v Laškem. Najpomembnejši turistični dogodek v Sloveniji bo potekal pod sloganom ‘Nekaj več in veliko bolje. Strategiji na pot’, kar pomeni, da bo osrednja pozornost namenjena strategiji trajnostnega razvoja slovenskega turizma 2022–2028.

Krepitev povezovanja pri razvoju in trženju slovenskega turizma je ena od ključnih zavez strategije, v tem kontekstu je minister za gospodarstvo Matjaž Han v velikem turističnem intervjuju izpostavil tudi Turistično zvezo Slovenije. Od nas pričakuje, »da bomo sodelovali odprto, iskreno, konstruktivno, da bomo ogledalo sprejetim ukrepom na eni strani in hkrati njihov generator na drugi«.

Ocenjevalci natečaja Moja dežela – lepa in gostoljubna, Fotografija: Arhiv TZS

Turistična zveza Slovenije je s svojimi turističnimi društvi in v njih delujočimi prostovoljci že vse od ustanovitve pred skoraj 120 leti ena od ključnih gonilnih sil turističnega napredka, naš paradni natečaj Moja dežela – lepa in gostoljubna pa je že od čistih začetkov usmerjen k urejenosti okolja in zagotavljanju visoke kakovosti bivanja za lokalne prebivalce. Danes bi temu rekli, da je trajnostno naravnan!

V natečaju sodelujejo turistična društva in zveze, občine, TIC-i ter številni drugi turistični delavci in prostovoljci, zato lahko rečemo, da gre zagotovo za najbolj povezovalen turistični projekt v Sloveniji. Še toliko bolj dragocen je, ker strokovno ocenjevalno komisijo sestavljajo prostovoljci, za katere si upam trditi, da so najboljši poznavalci turističnih novosti v Sloveniji, saj to delo kontinuirano opravljajo že vrsto let in tako sledijo razvoju posamezne destinacije.

Tekmovanje za Zlato kuhalnico, Fotografija: Arhiv TZS

Kar se tiče trajnosti, je Turistična zveza Slovenije orala ledino tudi na področju gastronomije, ki po Hanovih besedah prav tako sodi med naše prednostne naloge na področju turizma. Turistična zveza Slovenije že 13. leto organizira tekmovanje za zlato kuhalnico. Slednje bo vrhunec – tako kot natečaj Moja dežela – lepa in gostoljubna – doživelo na Dnevih slovenskega turizma v Laškem, kjer se bodo pomerile najboljše osnovnošolske ekipe z regijskih tekmovanj. V okviru izobraževanja za to tekmovanje Turistična zveza Slovenije namreč poudarja ozaveščanje pomenu minimalne količine odpadkov pri pripravljanju hrane. Ob mednarodnem dnevu ozaveščanja o izgubah hrane in odpadni hrani 29. septembra so tej temi letos pozornost namenili tudi na Ministrstvu za gospodarski razvoj in tehnologijo RS.

Polona Frelih, Fotografija: Barbara Jakše Jeršič

Slovenski turizem po Hanovih besedah stavi tudi na tehnološke inovacije in digitalno podprte procese. Turistična zveza Slovenije tudi na tem področju ne zaostaja za trendi. V sklopu projekta ‘Digitalizirajmo lokalne turistične vsebine’ na spletni strani TZS razvijamo modul konfigurator izletov, ki bo uporabniku omogočal, da si sam sestavi načrt za izlet ter ga prenese v našo mobilno aplikacijo slovenski turistični vodnik, ki je že v uporabi in je brezplačna.

»Z znanjem in naprednimi tehnologijami ter multimedijskimi doživetji so destinacije ustvarile mnoge interpretativne centre,« je Andreja Vesel, vodja komisije natečaja MDLG za kraje, razkrila, da je Slovenija čedalje bogatejša, tudi kar se tiče digitalnih turističnih produktov.

V prvi vrsti smo turizem še vedno seveda predvsem ljudje!

Polona Frelih

Urednica

 

 

 

Prejšen članekOd cilja ‘še več turistov’ smo prešli na cilj ‘več dodane vrednosti’
Naslednji članek13. tekmovanje za zlato kuhalnico: Kdo je bodoči vrhunski kuhar?

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here