Ko smo v Žalcu modrovali, kako privabiti v našo dolino več turistov, nam je bilo vsem jasno, da iščemo idejo za nov turistični proizvod, ki bo dovolj drzen in hkrati povezan s pivom in hmeljem. Večkrat rečemo, da nas je hmelj zaznamoval, da ga imamo v genih. Slovenija je namreč peta največja pridelovalka hmelja na svetu in velika večina ga prihaja prav iz Savinjske doline. Zato se je porodila ideja o fontani piva, prvovrstni turistični privlačnosti, ki bo v naše mesto in dolino privabila obiskovalce in omogočila nadaljnji razvoj turizma. Hkrati pa bo našo tradicijo povezala s sedanjim časom in jo ohranila za prihodnost.
Idejo so podprli tudi podjetniki in gospodarstveniki, saj so v njej prepoznali priložnost za gospodarski razvoj. Tako smo jo uresničili in razvili zanimiv turistični proizvod, kakršnega doslej še ni bilo. Njena posebnost ni le v tem, da gre za inovativen koncept pokušnje piva, pripoved hmeljske zgodbe in privlačen arhitekturni objekt, ampak tudi v tem, da je fontana Zeleno zlato skupen projekt gospodarstva in politike; podjetnikov in Občine Žalec. Ker ideja prepleta lokalne zgodbe preteklosti in sedanjosti ter hkrati uspešno združuje interese raznolikih javnih in zasebnih partnerjev, nam je Slovenska turistična organizacija podelila priznanje Snovalec 2016.
Uspešno javno-zasebno partnerstvo
Fontana je zasnovana simbolno kot hmeljska kobula, izražena v dveh polkrogih oziroma fontanah: pivski in vodni. Višji polkrog je pivska fontana, kjer so točilne naprave za pivo in pitnik za vodo, nižji prepletajoč se polkrog je vodna fontana. Voda je namreč glavna sestavina piva, poleg slada, ječmena in hmelja. Vodni penilci na vodni fontani s penjenjem vode simbolizirajo pivsko peno. Na pivskem delu fontane se ob prisotnosti pooblaščene osebe z avtorizacijsko kartico dvignejo točilni sistemi, ki gostu natočijo želeno pivo.
Fontana se imenuje Zeleno zlato po hmeljski kobuli. Postavljena je v parku ob tržnici. Na zunanjih stenah fontane je nameščena oksidirana bakrena čipka, ki simbolizira pivsko peno.
Pod betonsko ploščadjo premera 18 metrov, na kateri sta fontani, je na globini treh metrov tako imenovana strojnica, površine dobrih 60 kvadratnih metrov, kjer je nameščena vsa potrebna tehnična oprema za delovanje obeh fontan. Tehnologija s tehnično rešitvijo je rezultat razvoja lokalnih podjetij in vključuje rešitve s področja informacijskih tehnologij, posebnih elektronskih komponent in elementov, združenih v sistem točenja piva. Zbir vseh teh tehnologij je unikatna rešitev, ki omogoča inovativno točenje piva.
Na voljo pet različnih vrst piva
Na fontani so na pokušini le piva, ki vsebujejo kakovosten slovenski hmelj. Obiskovalec si za šest evrov kupi poseben pivski vrček, ki ga je oblikoval svetovno priznani oblikovalec Oskar Kogoj, izdelali pa so ga v Steklarni Hrastnik. Na čipu na vrčku je shranjena informacija, da si lahko obiskovalec petkrat natoči po deciliter izbranega piva.
Trenutno so na voljo piva petih domačih pivovarjev. Na prvi pipi si lahko obiskovalec natoči pivo domače blagovne znamke Kukec. Če postavi vrček pod drugo pipo, priteče temno kovaško pivo pivovarne Hotela pod Roglo. Za tretjo pipo smo izbrali medeno svetlo pivo Kratochwill. Na četrti je mogoče pokusiti pivo Adama Ravbarja. Na peti pa je pivo pionirja na področju craft pivovarstva v Sloveniji, Pivovarne Vizir. Izbrana piva bomo menjavali, tako da se bodo lahko v Žalcu predstavljali številni mali pivovarji, ki jih je v Sloveniji vsak dan več. Obiskovalci se bodo lahko vračali in pokušali nove vrste piva.
Fontano Zeleno zlato smo odprli v začetku letošnjega septembra. V prvih treh tednih je piva na fontani pokusilo že več kot 15.000 obiskovalcev. V številu vrčkov smo presegli tudi naše najbolj optimistične napovedi. Nismo pa se zmotili, da bo postala fontana magnet za turistične delavce, druge turistične ponudnike, izdelovalce spominkov, gostince … in paradni konj turizma Spodnje Savinjske doline.
Občina Žalec