Jamski turizem in digitalizacija

0
163

Na območju slovenskega krasa se je jamski turizem v taki ali drugačni obliki začel že v antiki. Od 17. stoletja dalje lahko govorimo o jamskem turizmu, od začetka 19. stoletja naprej o pravem, sodobno organiziranem jamskem turizmu. Slovenija se ponaša z bogato jamarsko zgodovino, saj smo bili pri raziskovanju podzemlja pionirji v svetovnem merilu. Prav tako se ponašamo z edinstvenimi jamami, ki nudijo številne naravne posebnosti in s tem tudi konkurenčne prednosti v svetovnem merilu.

Jama Vilenica je opredeljena kot najstarejša turistična jama v Evropi, saj so prvi turistični obiski jame navedeni že leta 1633. Lokavska župnija je dobila od takratnega grofa Petača (Benvenut Petazzi) jamo v upravljanje, pri čemer sta si zaslužek od vstopnin obe strani delili, kar že nakazuje začetke tržne dejavnosti. Leta 1809 so pred vhod v jamo postavili vrata, lokavska kaplanija je prevzela celotno upravljanje z njo.

To obdobje je bilo za Vilenico izredno uspešno, saj je do sredine 19. stoletja slovela kot najlepša, največja in najbolj obiskana jama matičnega Krasa. Delno je k temu pripomogla njena geografska lega. Mimo je namreč potekala znana trgovska pot Dunaj–Trst, v neposredni bližini pa je tudi kobilarna Lipica. K prepoznavnosti so veliko prispevali tudi znani posamezniki, ki so v svojih delih v svet ponesli glas o Vilenici.

Eden od naših prvih korakov je bila posodobitev spletne strani.

Od takrat pa vse do danes se je morala jama Vilenica soočiti s številnimi izzivi in spremembami, ki sta jih prinesla čas in splet okoliščin. Nekatere spremembe so bile za jamo dobrodošle, druge so imele na žalost manj ugoden vpliv. Ne moremo pa oporekati temu, da so spremembe stalnica, in če smo nanje pripravljeni in nam jih uspe ustrezno vključiti v svojo vizijo in poslanstvo, lahko oplemenitijo našo storitev.

Ključne spremembe v turizmu, ki so se zgodile v zadnjih dvajsetih letih, so spremenjene potrebe in zahteve turističnih obiskovalcev. Potrebe so postale trajnostne in digitalno umerjene, kar smo opazili tudi v društvu. Slednje je bil povod za odločitev o posodobitvi spletne strani, pri čemer smo se držali načela oblikovanja uporabniku prijazne strani, da bi mu s tem omogočiti boljšo uporabniško izkušnjo.

Jama Vilenica je najstarejša jama v Evropi.

Jama Vilenica, tretja turistična jama v Sloveniji z možnostjo nakupa vstopnic prek spleta

Pandemija koronavirusa je digitalno kolesje še hitreje zavrtela. Ugotovili smo, da če želimo nadaljevati naše poslanstvo večanja zavedanja o naravni dediščini, je nujno stopiti v korak s časom ter začeti vlagati v digitalni razvoj. Ena od naših digitalnih pomanjkljivosti je bila nezmožnost nakupa vstopnic po spletu. Po uvodnem raziskovanju ponudnikov, ki ponujajo tovrstno storitev, ter preverjanju konkurence smo se odločili za digitalno platformo Mojekarte.si. Sledilo je tehnično usklajevanje in implementacija sistema. Z izvedbo in rezultatom smo izredno zadovoljni, vendar bo lahko le čas pokazal uspešnost in učinkovitost digitalne pridobitve.

Digitalizacija je brez dvoma oplemenitila storitve Jamarskega društva Sežana.

V slovenskem prostoru je tovrstna ponudba v jamskem turizmu novost, saj smo trenutno tretja turistična jama v Sloveniji, ki nudi to storitev. Nadejamo se, da se nam v kratkem pridružijo tudi druge turistične jame, saj bomo le skupaj lahko dvignili zavedanje o geološki dediščini. Pridobitev je za nas pomembna tudi simbolično, saj smo z novostjo prispevali v mozaik dosežkov jame Vilenice in na ta način letos obeležili častitljivi obletnici; 60 let upravljanja Jamarskega društva Sežana ter 390 let turizma v Vilenici.

Besedilo: Mateja Race, Jamarsko društvo Sežana

Fotografije: Jamarsko društvo Sežana

 

 

Prejšen članekTD Vurberk v duhu digitalizacije
Naslednji članekDigitalizacija v čebelarstvu Kozmus

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here