Odkrivanje Slovenije na motorju

0
855

Slovenija je s svojo razgibano pokrajino zelo priljubljena destinacija tudi med domačimi in tujimi motoristi, saj ponuja dobro urejene ceste v gorskem svetu med rekami in jezeri, obalne ceste s čudovitimi pogledi na širno morje ter ovinkaste ceste med gričevji ali ravninami.

Vožnja predstavlja užitek, motoristi radi raziskujejo in se med postanki lažje pomešajo med lokalno prebivalstvo.
Foto: Zlatko Lorenčič

Izlet ali potovanje na motornem kolesu je svobodnejše, razburljivejše ter hkrati predstavlja posebno doživljanje pokrajine, ki marsikomu pomeni pobeg iz vsakdanje rutine. Med motoristi so priljubljene številne ceste, za katere pa ni nujno, da so tudi varne, zato je treba upoštevati cestnoprometne predpise, napotke, predvsem pa pred vsako vožnjo ustrezno pripraviti motor. Obvezno je dobro poznavanje delovanja motorja, saj lahko hitro pride do okvar, pri katerih si mora motorist pomagati sam. Preden se odpravimo na pot z motorjem, je treba preveriti delovanje zavor in nivo zavorne tekočine, skrbno preveriti ustreznost pnevmatik, podmazati verige ter pregledati delovanje luči in splošno brezhibnost motorja. Predpogoj za popoln izlet je tudi odlična psihofizična kondicija motorista in morebitnega sopotnika, ki morata biti pri vožnji popolnoma zbrana, osredotočena na dogajanje v okolici ter si med vožnjo privoščiti zadostno število vmesnih počitkov.

Najlepše motoristične poti se kombinacija razgibanih ovinkov, slikovite pokrajine in znamenitosti.
Foto: Zvone Šeruga

Najlepše in najbolj priljubljene motoristične poti po Sloveniji se po navadi izogibajo avtocestam in so kombinacija razgibanih ovinkov, slikovite pokrajine in znamenitosti, slovijo pa tudi po ne preveliki prometni obremenjenosti. Med bolj znanimi so Planinske ride, prelaz Ljubelj, prelaz Jezersko, prelaz Marija Reka, Rakitna in Kočevje, tokrat pa vam bomo predstavili motoristično turo po skrivnostnem in edinstvenem svetu Triglavskega narodnega parka, po najvišji slovenski in balkanski gorski cesti na Mangartsko sedlo, ki je vredna občudovanja.

Predpogoj za popoln izlet je odlična psihofizična kondicija motorista in morebitnega sopotnika.
Foto: Zvone Šeruga

Motoristično popotovanje začnemo z vzponom čez prelaz Vršič (1611 m), ki povezuje Kranjsko Goro z dolino Trente s 50 serpentinami. Na Vršič pelje asfaltna in tlakovana cesta mimo Mihovega doma, Koče na Gozdu, Erjavčeve koče do Tičarjevega planinskega doma na Vršiču. Ob poti se je vredno večkrat ustaviti, saj si lahko ogledamo Rusko kapelico, naravno okno in kamniti obraz Ajdovske deklice v severni steni Prisojnika, ki je ena najlepših umetnin, ki jih je oblikovala narava. Na vrhu Vršiča si lahko odpočijemo in se okrepčamo v planinski koči, odpirajo pa se nam čudoviti panoramski pogledi na Julijske Alpe.
Pot se nadaljuje proti dolini reke Soče mimo Bovca, ki nudi mnogo točk za osvežitev. Splača se, da ne hitimo brezglavo in se ustavimo na ravnicah in obcestnih krajih za počitek oči in rok, da nam bo nadaljnja vožnja še v večji užitek.
Pred italijansko mejo pri Predelu se podamo v osrčje hribov, po dvanajst kilometrov dolgi serpentinasti cesti s petimi predori, ki so izklesani v živo skalo, in 17 ostrimi zavoji. Cesta, po kateri se vzpenjamo, je lepa, vendar ozka. Premagali bomo 980 metrov nadmorske višine. Ovinek za ovinkom se nam odpirajo novi razgledi na mogočno pokrajino in slovenske očake. Vrh Mangartskega sedla (2055 m) ponuja osupljive razglede na travnate grebene in vmesne doline, na Belopeški jezeri proti Italiji in še dlje. Na cilju si lahko spočijemo in se okrepčamo z odlično domačo hrano.

Foto: Zvone Šeruga

Potovanje na motorju ni mačji kašelj, saj ne nudi udobja, kot smo ga vajeni v avtomobilu. Na motorju voziš le po dveh kolesih, ni toliko amortizerjev, prtljaga je precej bolj skromna, neusmiljeno si izpostavljen vremenskim vplivom in vse, kar te varuje, sta čelada in motoristična obleka s ščitniki. Je pa edinstveno in posebno ter ima svoj čar, saj potovanje na motorju zaznamujeta neodvisnost ter večja mobilnost. Med potovanjem na motorju začutiš celotno pot, saj že sama vožnja predstavlja užitek, večja je možnost raziskovanja, posledično pa se med postanki lažje pomešaš med lokalno prebivalstvo. Iz prve roke ugotoviš, kje kaj dobrega pojesti in popiti, kaj se splača pogledati, to pa so čudovite malenkosti, ki jih žal spregleda in zamudi večina turistov v avtomobilih. Motoristi kot turisti na motorjih pa so zagotovo velika priložnost tudi za ponudnike turističnih in gostinskih storitev, kar dokazujejo napisi ‘Bikers welcome’ oz. ‘Motoristi, dobrodošli’, ki jih na gostinskih objektih po Sloveniji lahko opazimo vedno več. Za soliden motoristični izlet namreč ni treba daleč, Slovenija je fantastična.

                                                             Zvone Šeruga, naš svetovni popotnik, novinar in fotograf:

Zvone Šeruga, svetovni popotnik
Foto: Zvone Šeruga

»Svetovni popotnik mi pravijo in letos vedno znova poslušam: ‘Uf, to je pa kriza, nikamor ne moreš, a?’ Kriza? Zakaj kriza, čemu kriza? Že desetletja govorim, da si bom nekoč vzel čas le za odkrivanje Slovenije. In letos ga končno imam. Blagoslov mi je to, ne prekletstvo. Peš ali z motorjem, to dvoje je moj način. In dejstvo, ne reklama je, da zagotovo živimo v enem najlepših predelov sveta! Znamo to dovolj ceniti? Znamo to dovolj izkoristiti? Predvsem za motoriste pa velja – ali se znamo tudi dovolj ustaviti? Ker užitek vožnje niso le ovinki in stotine premaganih kilometrov, užitek naj bodo tudi ustavljanja. Ali celo predvsem ustavljanja. Ker bosta šele potem tako Slovenija kot motor dobila res najbolj polni smisel.«

 

 

 

Mateja Šoštarič

Prejšen članekNa terenu s Pavletom Hevko, predsednikom TZS
Naslednji članekDežela dobrot, radoživosti, dediščine in gostoljubnih domačinov

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here