Vse bolj priljubljena turistična doživetj

0
96

Sodobni trendi zahtevajo nove, inovativne turistične produkte, hkrati obiskovalci postajajo vse bolj zahtevni in si želijo nepozabnih, edinstvenih doživetij. Tega se zavedajo tudi ponudniki, tako je vse večje povpraševanje po nadgrajenem vodenju, s katerim z osebnim pristopom in predvsem izkušnjo, ki nagovarja vse čute, gostom pričarajo pristne vtise in nepozabne spomine – naj gre za Rimsko vodenje po Ptuju, spoznavanje medveda na Kočevskem ali prekmursko gurmansko ‘mesno akademijo’.

»Rimsko vodenje po Ptuju ponujamo od leta 2020, k temu so nas spodbudili spomeniki iz tistega časa, ki jih najdemo tu. Odzivi so zelo pozitivni. Največ imamo zaključenih skupin, učencev in družin,« pravi Marjan Ostroško z Javnega zavoda za mladino, šport in turizem Ptuj.

Na poti po mestu udeleženci srečajo tudi Orfeja in Evridiko.

»Lokalni vodiči so interpreti rimske zgodbe na Ptuju, zgodba pa je bila ustvarjena v sodelovanju z zgodovinarji,« pojasni. Pri doživetju je vodnik oblečen v rimska oblačila in obiskovalce skozi pripoved popelje po rimskem Ptuju. Pokaže jim, kje se je raztezal in kako mogočen je bil. Popelje jih po rimskih ostalinah in jim pričara tedanje življenje. »Doživijo tudi presenečenje, obisk Evridike in Orfeja (slednji je glavni motiv nagrobnika na poti). Na koncu jih sprejme Mark Antonij Primus ter poskusijo rimsko vino, imenovano mulsum,« opiše.

Namesto klasičnega vodenja so na Ptuju nagradili izkušnjo v pravo rimsko doživetje.

»Opažamo, da gostje vse bolj sprašujejo po doživetjih, zato jim poleg Rimskega vodenja ponujamo tudi vinsko doživetje: Popotovanje po mestu tisočletne vinske kulture. Tako bolj začutijo določeno obdobje, doživetje pa omogoča, da se vodič bolj vživi v vlogo pripovedovalca in iz tematike potegne res dobre zgodbe. Udeleženci vidijo, kako so bili vojščaki oblečeni in kaj so jedli. S klasičnim vodenjem je vse to težje predstaviti, z doživetjem lahko povzdignemo zgodbo. Tovrstni produkti predstavljajo tržni nišo v današnjem okolju, hkrati pa dodatno vrednost predvsem za ljudi, ki jih določeno obdobje posebno zanima in bi radi vodenje doživeli malo drugače, kot so bili morda do sedaj vajeni.«

Na obisku pri medvedu

»Doživetje Spoznavanje in opazovanje medveda v naravnem okolju na Kočevskem je na voljo od leta 2019. Pozorni smo bili na to, da je zanimivo za goste in hkrati prijazno ter varno za naravo in živali, brez večjega poseganja v njihova življenja. Želeli smo ga oblikovati po smernicah trajnostnega turizma,« pravi ga. Nevenka Klun, vodja turizma v Zavodu Kočevsko, in doda, da so odzivi gostov zelo pozitivni. »Udeleženci so predvsem tujci, ki jih zanimajo narava in divje živali ter imajo izrazito željo videti medveda v živo, saj npr. živijo na območjih, kjer ga ni. Pogosto gre za pare, posameznike, družine z večjimi otroki ter manjše skupine.«

Da je opazovanje medveda varno, poskrbita vodnik in lovec.

Prvi del doživetja predstavlja spoznavanje s posebej usposobljenim lokalnim turističnim vodnikom, ki udeležencem predstavi potek dneva, nato se skupaj odpravijo v gozd. Tam poiščejo sledi divjih živali in se naučijo spoznati, kateri pripadajo. »Skozi pripoved vodnika in s sledenjem različnim znakom živali v gozdu začutijo njihovo prisotnost in spoznajo njihove življenjske navade. Veliko se naučijo o gozdu in naravi. Za kosilo naberejo rastline in zelišča ter iz njih skupaj z drugimi lokalnimi pridelki pripravijo ‘gozdni piknik’. Obiščejo tudi ‘Medvedovo sobo’, kjer osvežijo znanje o medvedu ter spoznajo pravila obnašanja na opazovalnici. Pred večernim opazovanjem sledi večerja na lokalni turistični kmetiji, nato obisk opazovalnice in pričakovanje prihoda medveda,« opisuje doživetje in pomiri, da izkušnja ni nevarna, saj se medved načeloma izogiba ljudem. Je pa za dodatno varnost za vsak slučaj poleg vodnika zraven tudi lovec.

Na Kočevskem še vedno živijo vse tri velike zveri – volk, medved in ris.

Kočevsko slovi tudi po neokrnjenih gozdih in naravi, kjer lahko poiščemo mir in si odpočijemo od različnih dražljajev. »Turizem pri nas zato ‘zagovarja’ manjše število obiskovalcev, ki cenijo vrednote trajnosti in pravega oddiha v mirnem okolju. Zaradi posebnosti doživetja goste poučimo o pravilnem vedenju na opazovalnici in v gozdu ter tja vodimo majhne skupine – do 8 oseb.«

Obiskovalce poučijo o pravilih obnašanja, da ne vznemirjajo živali.

Opažajo, da je vsako leto več zanimanja. »Obiskovalci zagotovo iščejo nova, nepozabna doživetja, ki z njimi ostanejo dlje in s katerimi lahko na drugačen, avtentičen način doživijo lokalno okolje in njegove posebnosti. Iščejo pristne izkušnje, ki se povezujejo z lokalno kulturo, naravo in prebivalci, zgodbe, ki jim bodo ostale v spominu,« pove in nadaljuje: »Produkti, ki se gosta dotaknejo tudi na osebni ravni, so v današnjem okolju nujni, saj so gostje zahtevnejši in iščejo edinstvene, pristne izkušnje, ki presegajo običajne turistične oglede. Destinacije in drugi turistični ponudniki, ki želijo ostati konkurenčni, se morajo prilagoditi ter poskrbeti za razvoj doživetij, ki so inovativna, privlačna, doživljajska in imajo tudi ‘noto’ trajnosti. Menimo, da so taki produkti pomembni za goste z visokimi pričakovanji in željo po edinstvenih dogodivščinah, ki so hkrati pripravljeni plačati več zanje,« pove in povabi na nepozabno izkušnjo v neokrnjeni naravi Kočevske, ki je eno od redkih območij v Evropi, kjer še vedno živijo vse tri velike zveri – volk, medved in ris.

Naš kosmatinec

Meet&Meat&Eat za gurmane

Kodila je družinsko podjetje, ki že tri generacije gradi na tistem, kar se je kakovostnega izoblikovalo v kulinariki skozi desetletja in stoletja v pokrajini ob reki Muri. »Iz predelovalnice mesa smo zrasli v gurmansko, turistično in izobraževalno podjetje, kar gost odkrije že ob vstopu v stavbo, ki je zgrajena v duhu prekmurske tradicije (slama, glina) in se prepleta s sodobnostjo. V spodnjem delu je butična trgovina z mesninami, široko paleto izdelkov krovne blagovne znamke Diši po Prekmurju in ostalih lokalnih pridelovalcev,« pravi ga. Helena Kodila.

Že koncept odprte kuhinje pri Kodili omogoča, da gost spremlja pripravo svojega krožnika.

»Naša restavracija ‘Meet&Meat&Eat’ ima koncept odprte kuhinje, v kateri gost lahko vidi, kako chef s svojo ekipo pripravlja njegov krožnik. Tu lahko gostje uživajo ob degustaciji in pokušini različnih sušenih mesnin ali se predajo pravemu kulinaričnemu razvajanju, po katerem jih popeljejo naši kuharski mojstri. Z odprtjem restavracije pred sedmimi leti smo namreč želeli, da gost začuti naše poslanstvo in celotno filozofijo naše ponudbe z vsemi čuti. V naši hiši imamo tudi največjo banko različnih pršutov in šunk ter največjo izbiro zrojene govedine v tem delu Evrope. Skupaj s kuharsko ekipo želimo tako gostom razlike predstaviti med posameznimi mesninami.«

Mmmm, kako okusno.

Zgodba se začne s pozdravom iz kuhinje in trisom pršutov. Njihov kuharski chef gosta sproščeno, zabavno in praktično popelje skozi kulinariko, na ogled zorilnic, kjer poleg tradicionalne prekmurske šunke visijo pršuti različnih avtohtonih pasem prašičev. Sledi ogled prostora, kjer počivajo kosi govejega zorjenega mesa. Ob budnem očesu in pod taktirko chefa se kulinarična delavnica nadaljuje do vrhunca, ko gostje poskusijo različne steake, ki so si jih sami pripravili. Ob tem chef udeležencu akademije predstavi zorjenje različnih vrst steakov, ki jih skupaj pripravijo na žaru. Seznanijo se s postopkom priprave tatarskega bifteka in govejega karpača, se naučijo razlikovati različne tipe pršuta po pasmah (krškopoljski, mangalica) in načine sušenja teh, spoznajo vrste zorenja mesa (dry aged, wet aged), poimenovanja po vrstah steakov – sirloin, rib eye, filet de mignon, T-bone ali porter – in peko steakov na žaru.

Chef obiskovalce pouči o pripravi mesa ter z njimi speče steake.

Pravi, da se za doživetje odločajo različne skupine ljudi, ki jih druži ista strast, to je kulinarika – posamezniki, individualni pari, skupine, prijatelji ali sodelavci, domači kulinarični navdušenci ali popotniki, ki želijo spoznati pokrajino skozi senzorično in gurmansko izkušnjo. »Povpraševanja je vedno več. Z doživetjem Meet Meat Eat akademije namreč gost doživi popolno edukativno izkušnjo in spozna celotno ponudbo. Vključena je izkustvena doživljajska nota in interakcija z našim kuharskim chefom. Akademija peke steakov je idealna za obiskovalce, ki želijo doživeti več kot le kulinarično razvajanje. S tovrstnimi produkti lahko ponudimo lokalno identiteto destinacije in pokrajine. Izkustveno-doživljajska nota pa pusti v obiskovalcu pečat avtentičnosti in izvirnosti.«

Besedilo: Mateja Blažič Zemljič

Fotografije: Kodila in Mateja Blažič Zemljič, Javni zavod za mladino, šport in turizem Ptuj, Zavod Kočevsko

 

Prejšen članekKako postati turistični vodnik?
Naslednji članekUprizoritev Jurčičevega Jurija Kozjaka v letnem gledališču na Muljavi

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here