Evropska prestolnica kulture 2025: Vabijo brezmejne zgodbe Nove Gorice in Gorizie!

0
500

Dve mesti, dve državi, eno območje. Evropa danes. Evropska prestolnica kulture v letu 2025 bo nastajala pod geslom GO! Borderless.

Brezmejno kolesarjenje s kolesi GO”GO bikes.

GO se uporablja kot angleški glagol ‘iti’ in oznaka na slovenskih in (nekoč) italijanskih registrskih tablicah obeh Goric. Borderless (brezmejno) pa pomeni, da projekt ustvarjalce, obiskovalce in občinstvo spodbuja k odkrivanju, preseganju običajnih kulturnih in turističnih izkušenj, h gibanju med dvema državama, med umetnostjo in tehnologijo, med mestom in podeželjem, med lokalnim in mednarodnim, med preteklostjo in prihodnostjo, k odkrivanju novih okusov, jezikov, novih ljudi.

Ustvarjanje novih priložnosti

Vsako leto dve evropski državi gostita evropsko prestolnico kulture. V letu 2025 bosta ti dve državi Nemčija in Slovenija, izbrani mesti pa sta Chemnitz in Nova Gorica, ki je kandidirala skupaj s sosednjo Gorico. Po razglasitvi, ki je bila 18. decembra, se začenjajo postopki za izvedbo kulturnega programa v letu naziva. Toda EPK je veliko več kot le velik kulturni festival, ki pritegne obiskovalce in poveča mednarodno prepoznavnost mesta. EPK je predvsem razvojni projekt, ki mora regiji prinesti dolgoročne kulturne, ekonomske in socialne učinke, izboljšati kakovost življenja v njem ter podpreti razvoj njegovih skritih potencialov.

Veselje ob razglasitvi evropske prestolnice kulture 2025 na Trgu Evrope.

Kandidatura Goriške, ki je začela zoreti že konec leta 2016, torej ne cilja le na umetniške presežke, temveč tudi na razvoj obeh mest in regije. Vsaka prestolnica kulture namreč pritegne široko mednarodno občinstvo in privabi popolnoma nove skupine obiskovalcev. Razvoj ponudbe v kulturnem turizmu je tako ključni del zapuščine EPK.

Na Goriškem je že dolgo živo zavedanje, da ima pokrajina velike možnosti v kulturnem in enogastronomskem turizmu. Ti gospodarski panogi sta že pomembni in na ravni posameznih ponudnikov ustvarjata presežke. EPK je tako priložnost, da se prizadevanja povežejo in nastanejo nove sinergije.

Zgodbe, ki so ustvarile Evropo

Marketinška strategija ekipe GO! 2025 sloni na zgodbah. Zgodbah o dveh mestih z dvema in več jeziki, z dvema zgodovinama, nastalima iz dveh nasprotujočih si ideoloških okolij. Ti mesti si zdaj prizadevata postati skupni evropski kulturni, družbeni, gospodarski in urbani ekosistem. Ideja je sledeča: če Slovenci in Italijani v goriški regiji lahko živijo brez meja, lahko to storijo vsi v Evropi. Brez izgovorov. GO! Borderless želi čezmejne zgodbe iz Goriške približati Evropi, ker so številne zgodbe značilne in metaforično povezane s tem, kar Evropo dela evropsko.

Mejna točka na Trgu Evrope.

Trženjska strategija EPK bo povezana s širšim prizadevanjem za privabljanje obiskovalcev na to območje. Državna strategija trajnostne rasti slovenskega turizma Slovenijo predstavlja kot zeleno destinacijo za turiste, ki si želijo visokokakovostnih izkušenj na različnih ravneh. Regionalna strategija na slovenski strani predstavlja destinacijo, ki vse leto ponuja izkušnje v naravi in visokokakovostno gastronomijo, regionalna turistična strategija na italijanskem ozemlju pa Furlanijo-Julijsko krajino predstavlja kot sotočje civilizacij in raznoliko kulturno dediščino. Slovenija, Primorska, Vipavska in Soška dolina, Goriška brda, Kras so vzhajajoče zvezde na globalnem turističnem odru. Brezmejne zgodbe bodo to rast še okrepile in pospešile.

Gremo digitalno

Pomemben del prijavne knjige, ki je prepričala mednarodno žirijo in Novi Gorici prinesla naziv, je nastal sredi epidemije. Kdo nam zagotavlja, da se takšne – ali še hujše – razmere ne bodo ponovile?

Pomemben del programa je oblikovati možnosti, da obiskovalci pokrajino, zgodbe in kulturne presežke EPK doživijo virtualno. Do leta 2025 bo navidezna resničnost veliko bolj razširjena in nas bo navduševala s tem, kako realne so lahko navidezne izkušnje. Govorimo lahko o pustolovskih videoigrah, digitalnih učnih okoljih, virtualnih programih za duševno zdravje ali doživljanju kulturnih dogodkov v živo – vse to bo potekalo tako, kot da bi bili resnično tam, ob nas bo velika virtualna množica ljudi, s katerimi bomo lahko komunicirali. Želijo si namreč, da bi bila goriška EPK virtualno na voljo širokemu občinstvu po vsem svetu.

Pivo z aromo vrtnic

Evropska prestolnica kulture že raste. Kdor danes pride v Novo Gorico, lahko denimo poskusi pivo Borderless, kraft izdelek pivovarn Reservoir dogs iz Nove Gorice in Antica Contea iz Gorice – čudoviti čezmejni zvarek, ki mu je dodana aroma za Novo Gorico tako značilnih vrtnic.

Pivo Borderless, kraft izdelek pivovarne Reservoir dogs iz Nove Gorice in Antica Contea iz Gorice z aromo vrtnic.

Tovarna izkušenj je naziv programa za krepitev zmogljivosti, ki bo pet let podpiral in vzpodbujal nove kreativne rešitve v turizmu. Pod znamko GO! 2025 bodo kmalu začeli nastajati prvi virtualni obiski v obeh mestih, v naslednjih mesecih se bodo organizatorji evropskih festivalov začeli pogovarjati o oblikovanju standardov za prirejanje velikih dogodkov z minimalno ali ničelno količino odpadkov.

Trg Evrope, ki ga prečka državna meja, epicenter kandidature in središčna točka brezmejnih zgodb, bo do leta 2025 postal evropsko stičišče, obvezen cilj za vse, ki jih zanima evropska zgodovina: njeni konflikti, zmote in težave ter njena sposobnost, da izbere sodelovanje, sožitje in mir. Torej brezmejnost.

Vesna Humar

Fotografije: GO 2025 Nova Gorica – Gorizia

Prejšen članekČas in talente darujejo za lepšo podobo domačega kraja
Naslednji članekVrhnika, prečuden kraj Ivana Cankarja

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here