Mladi v inovativne turistične projekte radi vključujejo QR-kode in VR-očala

0
240

Pri projektih Turizmu pomaga lastna glava, ki je celovit sistem organiziranega delovanja osnovnošolske mladine v turizmu, ter njegovi srednješolski nadgradnji Več znanja za več turizma že vrsto let opažamo vedno večjo uporabo digitalnih pripomočkov in rešitev. Letošnji 21. festival Več znanja za več turizma ter 38. festival Turizmu pomaga lastna glava nista bili nobeni izjemi pri tem. Vabljeni k ogledu mini kataloga letošnjih projektov z digitalnim pridihom.

Več znanja za več turizma:

  1. Šolski center Slovenj Gradec, Srednja šola Slovenj Gradec in Muta:

Naslov naloge: ‘Grati’ Fit s kraljem Matjažem

Dijakinje so se odločile za nadgradnjo tradicionalne športne prireditve Maraton kralja Matjaža v Črni na Koroškem s športnimi in zabavnimi aktivnostmi: iskanje zakladov v kraljestvu kralja Matjaža, nočni tek barv po centru Črne na Koroškem, vodena vadba, odbojkarski turnir z znanim koroškim odbojkarjem ali odbojkarico (Klemen Čebulj ali Tina Urnaut ), Skyrace kralja Matjaža, Kralj Matjaž rešuje Alenčico. Gre za športno-rekreativno prireditev, namenjeno mladim (od 15 do 30 let), ki se udeležujejo katerega izmed tekov na prireditvi Maraton kralja Matjaža ali so prisotni kot gledalci.

V predstavitev so vključili QR-kode, prek katerih se je mogoče seznaniti z zdravilno močjo dreves, legendo o kralju Matjažu, znanimi osebnostmi Črne na Koroškem, rudarjenjem v Peci ter najevsko lipo.

Predsednik ocenjevalne komisije Jure Sodja med mladimi udeleženci festivala.
  1. Ekonomska šola Murska Sobota, Srednja šola in gimnazija

Naslov naloge: Sobota Švica

Ekipa se je odločila za dogodek s športnimi igrami brez meja za mlade med pomurskimi srednjimi šolami, ki bi ga pripravili na letnem kopališču Murska Sobota. Ustvarili so tudi maskoto z imenom ‘reševalec Rudi’, ki bo zabavala mlade, kot znano osebnost so vključili motociklista Roka Bagoroša, pripravili so tudi kulinarične dobrote.

V predstavitev so vključili tudi aplikacijo, na kateri bodo dostopne informacije o aktualnih dogodkih na kopališču, vremenu, temperaturi vode, ponudbi hrane in pijače. Na njej je tudi kudi kolo sreče, ki bo obiskovalcem prinašalo popuste in nagrade. Svojemu turističnemu produktu so dodali VR-očala, s katerimi bodo obiskovalci izkusili različne virtualne izkušnje, kot so npr. skoki v vodo.

  1. Srednja šola za gostinstvo in turizem Radenci

Naslov naloge: Srčno gibanje

Gre za turistični produkt, ki dopolnjuje tradicionalno športno prireditev Maraton treh src v Radencih. Dijakinje in dijaki so pripravili pet iger z gibalnimi vajami, ki se bodo izvajale v Zdraviliškem parku Radenci.

V svoj produkt so vključili QR-kode z vsako posamezno vajo.

Mobilne aplikacije so med mladimi čedalje bolj priljubljene.
  1. Tehniška šola s slovenskim učnim jezikom Žiga Zois, Gorica

Naslov naloge: Mesti kulture 2025, povezani s športom mladih

Zamejski Slovenci so izdelali turistični produkt, ki bo dopolnil ponudbo v Novi Gorici in Gorici, ki bosta leta 2025 evropski prestolnici kulture. Gre za športni dogodek, ki bo povezal mlade različnih jezikov in kultur, in sicer s ponudbo pohodništva, plezanja, jahanja, lokostrelstva, kolesarjenja. Dejavnosti bodo potekale zadnji vikend v aprilu, tako si bodo lahko mladi med majskimi počitnicami odpočili.

V predstavitev so vključili virtualni pohod na Vrh svetega Mihaela, ki je le nekaj kilometrov oddaljen od Gorice. Že pripravljeni pohod se nadaljuje po kraških poteh do muzeja prve svetovne vojne na prostem. V tem muzeju dobimo dva zaslona na dotik, na katerih si lahko ogledamo interaktivne 2D- in 3D-vsebine.

  1. Strokovna šola Virovitica

Naslov naloge: Mini golf pot po Virovitici

Udeleženci festivala iz hrvaškega mesta Virovitica so pripravili nov turistični izdelek, pri katerem bi na pet javnih zelenih mestnih površin razporedili 18 polj za mini golf, na katerih bi izletniki skozi igro in zabavo doživeli mesto. Gre za ogled mestnih znamenitosti ob zabavni športni aktivnosti – mini golfu.

V turistični produkt so vključili tudi internetno stran ter mobilno aplikacijo, do katerih je mogoče dostopati s QR-kodo. Slednja pripelje do video- in besedilne predstavitve, njen namen je podpora golfistom.

QR kode na vsakem koraku.
  1. Obrtniška šol Požega

Naslov naloge: S kolesom v avanture!

Dijakinje z vzhodne Hrvaške so raziskale že obstoječe kolesarske poti in si na podlagi teh zamislile aktivni oddih z vodenim kolesarjenjem in točkami počitka, na katerih bi predstavili lokalno gastronomsko ponudbo. Pripravili so tudi energijske ploščice, imenovane psunjčica.

Del novega turističnega produkta je tudi spletna stran, na kateri so vse informacije o novem lokalnem turističnem produktu, do nje je mogoče dostopati s QR-kodo.

Turizmu pomaga lastna glava

Osnovna šola Fram

  1. Naslov naloge: Šah in živi šah

Učenki in učenke so se osredotočili na šah, čeprav nekateri zanikajo, da je to šport, saj so ga v Framu oboževali in ga še obožujejo. Nekoč so že imeli prireditev ‘živi šah’, zdaj pa so se mladi odločili, da jo bodo ponovno oživili. Dodali so ji tudi turistično oziroma tržno noto.

Za sodobnejši pridih oživljenega športno-turističnega produkta bi v prihodnosti razvili tudi aplikacijo za igranje šaha med mladimi, ki bi bila v prvi fazi namenjena instrukcijam šaha.

VR očala na predstavitvah poskrbijo za dodatno atrakcijo.
  1. Osnovna šola Pohorskega bataljona Oplotnica

Naslov naloge: #Si upaš?

Učenke in učenci so si za nalogo zadali povečanje prepoznavnosti destinacije Lukanja-Jurgovo skozi športne aktivnosti. S tem bi pritegniti predvsem mlade, ki obožujejo izzive in radi tekmujejo. Celotni turistični produkt temelji na preprostem vprašanju Si upaš?, pri tem bodo sredi Pohorja iskali ‘Angry Birds’, plezali, se vozili s kolesom ter v čim krajšem času poskušali prehoditi 1.475 metrov nadmorske višine.

Izzivalci so prek QR-kode postavljeni pred vprašanje Si upaš?, na voljo pa bosta odgovora DA ali NE. Razvili so tudi spletno stran, na katero je mogoče dostopati s QR-kodo, njihova predstavitev vključuje VR-očala, s katerimi si je mogoče ogledati promocijski film, želijo pa si razviti tudi posebno aplikacijo Si upaš?.

  1. OŠ Črna na Koroškem

Naslov naloge: ‘Grta pa Dovta po Črni’

Črna na Koroškem je znana po različnih športnih prireditvah, med najbolj znane nedvomno sodi K24 ultra trail race, ki je uvrščen na 12. mesto naj tekaških prireditev in je najvišje uvrščeni trail v svojem segmentu trailov. Dijaki in dijakinje bi omenjeno prireditev popestrili s spremljevalno prireditvijo za otroke in mladostnike s kulturnim, zabavnim in športnim programom na različnih točkah po Črni: Mini K23, tek po vodni učni poti Bistra, doživljajski park za otroke, Pumptrack, zipline Olimpline.

Ker mladi radi uporabljajo pametne telefone, so vključili tudi QR-kodo do našega junaka Bisterčka z navodili, kar je učna pot, dostopna tudi v digitalni obliki s pomočjo aplikacije Actionbound.

QR kode namesto prigrizkov
  1. Osnovna šola Pohorskega odreda Slovenska Bistrica

Naslov naloge: Fridatlon

Odločili so se, da s Fridatlonom obogatijo tradicionalni turistični dogodek Fridina mišnica, ki se odvija že 10 let. Gre za delavnice in tečaje za otroke, lutkovne predstave, rojstne dneve otrok, obdarovanja in še mnogo drugega. Zamislili so si Fridatlon, obliko orientacijskega teka, ki poudarja gibanje, kulturo in doživetje.

Mladi s sodobnim pristopom mobilne aplikacije Actionbound razvijajo orientacijo, rešujejo uganke, spoznavajo kulturno bogastvo kraja, predvsem pa so ob vsem tem športno aktivni. Aplikacija namreč zahteva, da sodelujoči na posameznih postajah opravijo in posnamejo svojo športno aktivnost – šele nato lahko nadaljujejo pot do naslednje postaje. Fridatlon obsega štirinajst doživljajskih športno-kulturnih postaj. Za podmladek so razvili mini Fridatlon. 

  1. Osnovna šola Milojke Štrukelj

Naslov naloge: Kolesarska pot prijateljstva

Novogoriške učenke so se odločile za nadgraditev tradicionalnega pohoda prijateljstva, ki poteka med Novo Gorico in Gorico v Italiji in je zelo dobro obiskan, in sicer da ga popestrijo s pustolovščino na kolesih. Opazili so namreč, da dogodek pritegne predvsem družine z mlajšimi otroki ter starejše ljudi, sami pa si želijo pritegniti tudi mlade. Odločili so se, da bodo ponudili pustolovščino na kolesih.

Že obstoječo kolesarsko pot so tako dopolnili s športnimi in miselnimi izzivi, ki jih je mogoče prebrati prek QR-kod.

QR kode se pogostokrat znajdejo tudi na promocijskih majicah.
  1. Osnovna šola Polzela

Naslov naloge: Športizem z roke v roko

Učenke in učenci so si zamislili spremljevalne aktivnosti ob Dobrodelnem malteškem teku, ki ga organizira ustanova Dobrodelni županov sklad Polzela. Tek je poimenovan po malteškem viteškem redu, ki je bil skoraj pol tisočletja v Polzeli. Gre za tek po poteh občine Polzela, ki se ga udeležujejo tako domačini kot tekmovalci iz Slovenije. Tekaške trase so tri: na 5, 10 in 21 km. Tek bodo popestrili z dvema novima športnima dejavnostma: Ultimate frisbee in Dics golf.

Na instagramu bodo dali na ogled predstavitveni video, do katerega bo mogoče dostopati tudi s QR-kodo.

  1. Osnovna šola Ljudski vrt Ptuj

Naslov naloge: (Z)Migaj se

Učenke so se odločile, da bodo razvile nov turistični produkt, ki bo še dodatno obogatil turistično ponudbo Ptuja. Pri tem so združile kulturno-zgodovinski pomen Ptuja in športa. Odločile so se za Turistični festival, ki vključuje hojo po ulicah starega mestnega jedra, tek po ptujskih ulicah ter sprostitvene vaje v Sončnem parku.

Nov turistični produkt so organizirale tako, da vključuje postavitev informativnih tabel z namigi in QR-kodami na prave lokacije, poleg tega lahko obiskovalci prek skeniranih QR-kod izvajajo športna doživetja po mestu.

  1. Osnovna šola Fokovci

Naslov naloge: LüftGumi

Septembra 2022 so nebo nad Prekmurjem preplavili številni toplozračni baloni, saj je tam potekalo precej odmevno mednarodno tekmovanje. Učenke so začele razmišljati, kako tako tekmovanje približati mladim, da bi ga lahko tudi sami bolj aktivno doživeli, ne le kot pasivni ‘fotografi’ in opazovalci pisanih balonov. Po vzoru t. i. iger brez meja so pripravili zabavne igre, ki vključujejo gibanje in kreativnost, ter jih povezali s tekmovalnimi kategorijami poletov s toplozračnimi baloni.

Za boljšo promocijo dogodka so oblikovali tudi letak z osnovnimi informacijami in povezavo do vabila in prijavnice, ki je opremljen s QR-kodo, ki vodi do youtube videa s promocijo dogodka.

  1. Osnovna šola Miška Kranjca Velika Polana

Naslov naloge: Palček Polanski klači po Amazonki

V projektno-turistični nalogi Palček Polanski klači po Amazonki so zasnovali turistični dogodek s turističnim produktom Nahrbtnik doživetij, ki so ga namenili mladim generacijam. Velika Polana je vključena na zemljevid kolesarske poti evropske Amazonke, ki so ga mladi nadgradili v kolesarsko doživetje za mlade.

Nahrbtnik doživetij vključuje tudi QR-kodo s povezavo do aplikacije Seppo: tekmovalci potrebujejo orodje za branje QR-kod.

  1. Osnovna šola Tončke Čeč Trbovlje

Naslov naloge: Trajbi kolo za zdravo telo

Učenke in učenci so razvili turistični produkt Turistične kolesarske poti po Trbovljah, in sicer v treh smereh in težavnostnih stopnjah. Pri tem lahko obiskovalci uporabijo lastni kolo ali si sposodijo električno kolo TRajBi, ki ga nudi Občina Trbovlje. Z omenjenim turističnim produktom so povezali različne športne in tematske poti.

Za vsako pot so pripravili posebno misijo oziroma odpravo s pomočjo poučne, zabavne interaktivne aplikacije CČOD-misija. Ustvarili so tudi QR-kodo za dostopanje do e-koles TRajBi in CŠOD-misije.

Domžalski osnovnošolci so “Izziv s slamnikom” obogatili s QR kodami.

11.Osnovna šola Šmartno v Tuhinju

Naslov naloge: Snežkin park

Učenke so se odločile, da bodo popestrile zimske športne prireditve v Sloveniji, zato se lokacije aktivnosti lahko spreminjajo. Zamislile so si sobo pobega Snežkin park, ki temelji na zgodbi o lisički in njeni zaklenjeni športni opremi.

Soba pobega je sestavljena iz petih nalog oziroma dejavnosti. Vsaka je opremljena s QR-kodo, na kateri so navodila prek programa Google forms.

  1. Osnovna šola Venclja Perka, Domžale

Naslov naloge: Kup doživetij

Učenke in učenci so za osrednji motiv svojega turističnega produkta vzeli Šumberk z Lisičkino učno potjo, urejeno trim stezo, kolesarskim poligonom ter plezalno steno. Gre za mesto, ki ga pozna sleherni Domžalčan. To je bil tudi vrh, ki so ga kot kratkohlačniki osvajali domžalski športniki, preden so začeli osvajati svetovne vrhove.

Omenjeno ‘točko srečanja Domžalčanov’ so za potrebe novega turističnega produkta še dodatno obogatili s QR-kodami, ki bodo sprehajalce povabile k dodatnim izzivom. Gre za šest gibalnih nalog s predstavitvijo lokacij oziroma izzivov, ki čakajo udeležence. Gre za izziv s slamniki, glavno izhodišče je Šumberk. Že obstoječo učno pot Pravljični Šumberk so še dodatno obogatili. Po krožni poti so na šestih že obstoječih točkah skrili QR-kode.

Besedilo: Polona Frelih

Fotografije: Arhiv TZS

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Prejšen članekNa pragu burje naredili opazen turistični preskok
Naslednji članekUmetna inteligenca in turizem

PUSTI SPOROČILO

Please enter your comment!
Please enter your name here